Dağıtım Kanallarında Rekabet Türleri

Şubat 5, 2007 at 7:29 pm (Pazarlama)

Genel olarak işletmelerin birbirleriyle rekabeti 3 ana başlık altında incelenir. Bunlar :

1-Yatay Rekabet

2-Dikey Rekabet

3-Çapraz Rekabet

Genel olarak yatay ve çapraz rekabet işletmelerin pazar payını arttırmak, çapraz rekabet ise dağıtım ve üretim karlarından daha fazla pay almak içindir.*

YATAY REKABET

Genel olarak aynı ya da benzer ürünler satan ve dağıtım kanalının aynı seviyesinde bulunan işletmeler arasındaki rekabet türüne yatay rekabet denir. Örneğin iki süper marketin birbirleri ile rekabeti, iki otomobil firmasının birbiri ile rekabeti gibi

DİKEY REKABET

Benzer ya da aynı mallar satmalarına rağmen rekabet kanalının farklı düzeyinde bulunan işletmeler arasındaki rekabet türüdür. Toptancı ile süper market arasındaki rekabet bu konuya güzel bir örnektir.

ÇAPRAZ REKABET

Birbirine benzer ya da aynı tarz ürünler satan bunun yanı sıra aynı dağıtım kanalında bulunan fakat hacim olarak birbirinden farklı büyüklük ve yapıdaki işletmeler arasındaki rekabet türüdür.Örneğin, bakkal ve süper market arasındaki rekabet gibi.

*Prof.Dr. Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi

About these ads

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: